Postanowienia ogólne:
- Udzielona gwarancja obowiązuje i jest stosowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Gwarancja zostaje wykonana wyłącznie na podstawie dokumentu sprzedaży jakim jest oryginalny paragon lub faktura oraz prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna.
- Gwarancja zostaje udzielona na okres 12 miesięcy od daty wskazanej na dokumencie sprzedaży.
- Gwarancja obejmuje wyłącznie uszkodzenia powstałe w okresie obowiązywania gwarancji, które powstały wskutek ujawnienia się ukrytych wad materiałowych, nieprawidłowości spowodowanych technologią wykonania.
- Gwarancja w żaden sposób nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zmniejsza uprawnień kupującego wynikających z rękojmi.
- Klient zobowiązany jest współdziałać z Gwarantem w celu realizacji zobowiązań gwarancyjnych, w szczególności poprzez bezzwłoczne tj. w terminie nie przekraczającym 14 dni, dostarczeniu pojazdu w przypadku podejrzenia lub stwierdzenia wystąpienia wady.
- Reklamowany pojazd jest dostarczany i odbierany przez klienta bezpośrednio do i z serwisu. Dostarczenie i odbiór reklamowanego pojazdu odbywa się na koszt nabywcy.
- Dostarczony do naprawy pojazd ma być kompletny z osprzętem wraz z niezbędnymi dokumentami oraz z naniesionymi oznaczeniami, numerami seryjnymi na produkcie (w przypadku gdy zostały umieszczone fabrycznie).
- O sposobie wykonania naprawy gwarancyjnej decyduje gwarant.
- Gwarancja kończy się automatycznie z terminem końca gwarancji producenta części.
- Po wykonanej naprawie w pojeździe wymagane jest regularne serwisowanie zgodnie z wytycznymi producenta pojazdu oraz gwaranta.
- W przypadku wykonania naprawy lub obsługi podzespołu lub komponentu wg technologii opracowanej przez serwis, serwisowanie pojazdu należy wykonać bezwzględnie wg wymogów gwaranta (producent z reguły jest zainteresowany wymianą podzespołów na nowe, a nie jest zainteresowany ich naprawą).
- W przypadku potwierdzenia odpowiedzialności, uprawnionemu z gwarancji przysługuje prawo do bezpłatnego usunięcia niesprawności w terminie 30 dni od daty dostarczenia pojazdu. W przypadku gdy do gwarancyjnego usunięcia wady niezbędne jest sprowadzenie części zamiennych z zagranicy, termin naprawy może być wydłużony o czas niezbędny do sprowadzenia tych części.
- Klient jest zobowiązany do dostarczenia książki obsługi serwisowej celem umieszczenia stosownych adnotacji o wykonanych naprawach.
- Żadna naprawa serwisowa z tytułu gwarancji nie może zostać zrealizowana w przypadku, gdy dokonano korekcji licznika lub niemożliwe jest odczytanie jego stanu. W przypadku wymiany licznika pojazd powinien być dostarczony do gwaranta i zaktualizowany stan na zleceniu serwisowym z adnotacją w książce obsługi pojazdu.
- Serwis nie odpowiada za utratę przychodów, przerwę w prowadzeniu działalności gospodarczej lub funkcjonowaniu procesów technologicznych jak również za bezpośrednie i pośrednie koszty wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia.
- W przypadku stwierdzenia przez serwis, że zgłoszenie było bezpodstawne w całości lub w części, serwis powiadomi użytkownika i zaproponuje mu odpłatną usługę serwisową
- W każdym przypadku sumaryczna odpowiedzialność serwisu nie może przekroczyć kwoty zapłaconej za wykonaną usługę.
- Sprzedawca nie będzie ponosił odpowiedzialności za terminowość napraw gwarancyjnych, jeżeli działalność serwisowa zakłócona zostanie nieprzewi okolicznościami o charakterze siły wyższej lub gdy w uzgodnionym wcześniej terminie Klient nie dostarczył pojazdu lub podzespołu.
- Niniejsza gwarancja podlega prawu polskiemu i jest nie przenośna.
- Główną misją naszego serwisu jest utrzymanie satysfakcji naszych Klientów.
Wyłączenie gwarancji
Gwarancji nie podlegają:
- Części wyeksploatowane w skutek naturalnego zużycia m. in.: filtry oleju, filtry powietrza, filtry paliwa, filtry przeciwpyłowe układu klimatyzacji, pióra wycieraczek, żarówki itp.,
- Uszkodzenia powstałe w wyniku transportu,
- Przedostanie się do urządzeń reklamowanych, ciał lub substancji obcych innych niż płyny dla których system był przeznaczony,
- Materiały eksploatacyjne, oleje oraz płyny a szczególności: płyn chłodzący, płyn chłodniczy, układu wspomagania, płyn hamulcowy, płyn do spryskiwacza szyb, etc.,
- Czynności serwisowe takie jak okresowy przegląd techniczny lub kalibracja systemów elektrycznych, regulacja komponentów, regulacja geometrii zawieszenia, rotacyjne oraz sezonowe przekładanie opon, regulacja ciśnienia w oponach, itp.,
- Systemy i podzespoły uszkodzone na skutek czynników niezależnych od serwisu w szczególności: niewłaściwego użytkowania pojazdu, użytkowania pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem, jazda po krawężnikach, udział w zawodach sportowych, przeciążenie, itp. Uszkodzenia powstałe z braku lub niewłaściwej konserwacji.
- Uszkodzenia powstałe w skutek niewłaściwego przechowania, czy też użycia niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych,
- Uszkodzenia pojazdów w wyniku działania sił wyższych lub zdarzeń losowych- (pożary, powodzie, kradzieże, nie fachowe rozruchy, wyładowania atmosferyczne kolizje i wypadki drogowe itp.,
- Samodzielne udoskonalenia, przeróbki, tuning,
- Uszkodzenia i korozja powierzchniowa wywołana przez szkodliwe czynnik środowiska (kwaśne deszcze, osady chemiczne, ptasie odchody, sól i usterki nimi spowodowane, itp.),
- Zarysowania lakieru, uszkodzenia mechaniczne nadwozia i inne usterki nimi spowodowane,
- Uszkodzenia powłoki lakierowej skrzyń ładunkowych pojazdów ciężarowych, także korozji powierzchniowej tych skrzyń
- Usterki wywołane brakiem właściwej obsługi, użyciem biopaliwa, użyciem niewłaściwego: paliwa pod względem rodzaju lub jakości, a zwłaszcza o zawartości składników niezgodnych z Polską Normą: PN-EN-950, PN-EN-228, oleju, środków smarnych i innych,
- Uszkodzenie części i pojazdu wywołane niewłaściwym zastosowaniem, nieprzestrzeganiem zaleceń producenta np. zastosowane niezgodnie z ich przeznaczeniem,
- Usterki wywołane zastosowaniem części zamiennych, podzespołów: niezgodnie z ich przeznaczeniem,
- Nie są uwzględniane dodatkowe koszty związane z usterką pojazdu takie, jak. zakwaterowanie, wyżywienie, najem pojazdu zastępczego, koszty podróży, utrata zarobków i innych strat materialnych i niematerialnych,
- Uszkodzenia, będące następstwem użytkowania samochodu z defektem, w tym również takich, które wynikają z uniemożliwienia Gwarantowi usunięcia usterki we właściwym terminie, poprzez zaniechanie udostępnienia samochodu
- Naprawy prowizoryczne lub częściowe wykonane na prośbę Klienta, wszelkie zmiany w pojeździe lub części zamiennej nieprzewidzianej przez producenta,
- przypadki drgań oraz hałasów związanych z normalnym działaniem pojazdu,
- zmiany jakości np. deformacja, odbarwienie spowodowana przez naturalny proces starzenia się pojazdu lub części,
- incydenty związane z brakiem odpowiedzi klienta na wezwanie gwaranta (jego przedstawiciela), w zamiarze doprowadzenia pojazdu lub części do zgodności,
- zgłoszenia telefoniczne lub w innej formie, ale bez wizyty w serwisie,
- czynności związanych z obsługą pojazdu, w którym zastosowano część zamienną lub akcesorium.
- inne koszty niewyszczególnione w niniejszej gwarancji, szczególnie koszty związane z unieruchomieniem pojazdu.
Utrata Gwarancji następuje w przypadku:
- Nieprzestrzegania zaleceń Producenta i Gwaranta w zakresie eksploatacji, konserwacji i obsługi pojazdu zawartych w instrukcji obsługi oraz warunkach gwarancji, a w tym między innymi niewykonania obowiązkowej obsługi technicznej we wskazanym terminie i prawidłowego potwierdzenia ich wykonania.
- Stwierdzenia przeróbek pojazdu, samodzielnych napraw, zmian konstrukcyjnych oraz montażu dokonywanego przez podmioty do tego nieuprawnione i bez pisemnej akceptacji Gwaranta.
- Używania uszkodzonego pojazdu, części i podzespołów (pomimo przesłanek wystąpienia wady).
- Uszkodzenia systemu, komponentu lub części na skutek zastosowania instalacji zasilania paliwami gazowymi lub alternatywnymi paliwami płynnymi.
- Użytkowania pojazdu w sposób odbiegający od normalnego, określonego w instrukcji obsługi pojazdu powodującego niesprawność